С кой клас се играе най-лесно в pvp-схватките?
Не съм кой знае колко компетентен да дам аз отговор на въпроса, но ето моите наблюдения.
Warrior - средно ниво на трудност. Има яка броня и това помага на калпави играчи като мен, но добрите воини сменят станциите по време на битка, което е усложнение в играта. Неприятно е също, че воинът започва битката с нулев rage.
Death Knight - По-лесен от warrior. Виждал съм билдове на таланти, които предполагат много мързелива ротация на магиите. Ползвал съм един от тези билдове - убиваха ме по-трудно, но воините винаги ме утрепваха най-накрая. Явно не е чак толкова лесно да се играе с този клас.
Paladin - Това според мен е най-лесния клас. Яка броня и магии, които безотказно ти спасяват кожицата. Освен това е универсален - може да специализира в трите възможни роли - танк, лечител или нанасящ поражения боец. Нито една от тях не е сложна за паладина. Пробвали ли сте да утрепете holy paladin? Голям зор е. Лекува се постоянно с проста ротация. Retribution paladin може яко да те цапардосва с една също несложна ротация на магиите. Paladin protection пък носи на бой. Така че паладинът е идеален избор за тези, които не са супер-играчи.
Druid - Също е универсална единица подобно на паладина. Той е воин, измамник, магьосник и лечител, събрани накуп, но трябва да се преобразява в различни форми, които функционират на съвсем различни принципи, иначе няма да използва пълните си възможности. Това прави друида сложен за игра. Единственият по-лесен вариант на игра с друид е формата на дърво на живот - тогава се самолекува лесно и ефективно и е досадно труден за убиване.
Rogue - Ако успее да нападне от състояние на невидимост, може да задържи неподвижен противника за дълго по един относително лесен начин. Но ако противникът оцелее, става сложно, защото измамникът не носи много на бой. Нужни са пъргави пръсти, за да се довърши битката успешно, което е всичко друго, но не и лесно.
Mage - Докопат ли го на близка дистанция, го утрепват за секунди. Доста тренировки са нужни, за да заиграе ефективно. С много магии разполага, което изисква много бързо да се съобразява коя в кой момент да се ползва.
Warlock - Малко по-издържлив е от магьосника, но пак е достатъчно крехък, за да му видят сметката в близък бой за нула време. Неговото основно оръжие за спасение са магиите за предизвикване на страх, ама ако онзи отсреща се имунизира срещу страха, става сложно.
Priest - Ако на някого не му харесва да се бъхти в близък бой и търси лесна игра от дистанция, свещеникът е идеален избор. Има 1001 магии за лечение, надежден щит и освен това може да предизвиква страх. Ако реши да развива сенчестия си талант, свещеникът следва много проста стратегия за нанасяне на големи поражения. Това го нарежда веднага след паладина или дори редом с него от гледна точка на лесната игра, която предлага.
Shaman - Не му е толкова здрава бронята и се налага често да бяга, особено ако е elemental - тогава голямо търчане пада и трансформации във вълча форма и обратно. Все пак не е крехък като warlock и mage и в сравнение с тях е малко по-лесен за игра. Ако развие лечителския си талант, става по-издържлив, но не и в сравнение с лечители като друида или свещеника. Enhancement shaman е интересен вариант за нанасяне на поражения от близка дистанция. Този вариант обуславя по-проста игра от тази, който предлага измамника, но едва ли може да се нарече много лесна.
Hunter - Той си е една откровено сложна единица. Изгуби ли дистанция с противника, ловецът се лишава от основното си предимство - използването на своя лък или пушка. Затова играта с него е много динамична. Също като warlock и mage, hunter трябва да мисли не само как да нанася поражения, но най-вече как да обездвижва, забавя или обезврежда противника. А това е трудничко.
Най-накрая ще нахвърля една мноооого спорна класация на всички класове според нивото на улесненията в играта, които предлагат.
1. Paladin
2. Priest
3. Death Knight
4. Warrior
5. Shaman
6. Druid
7. Rogue
8. Hunter
9. Warlock
10. Mage