Пачът с пореден номер 4.3.0, който ще бъде публикуван в края на настоящата 2011 година, е кулминацията на експанжъна World of Warcraft: Cataclysm. По време на това събитие ние, играчите, ще сме свидетели на смъртта на аспекта на смъртта – черния дракон Детуинг. С тази статия аз ще ви разкрия историята, която ви очаква към края на годината на официалните сървъри. Както и поглед към бъдещите босове, които ще срещнете. За съжаление не мога да ви разкажа нищо за тактиките, защото те все още не са известни.
Но първо, малко предистория. Тези, които са наясно с нея, могат да прескочат тази глава и да минат направо към следващите глави крайните instance-и на играта. Тези, които са чели Денят на дракона, могат да прескочат и следващата глава.
Възраждането на Детуинг
Uploaded with
ImageShack.usПреди десетки хиляди години Азерот не е бил, това което е днес. Над опустошаваните земи са властвали Старите богове, които всявали ужас навсякъде. Историята се променила чак след пристигането на Пантеона от Титани, които повели дълга и изтощителна война срещу Старите богове. След много загуби Старите богове били победени, но за съжаление Титаните установили страшна истина – те нямало как да бъдат убити, защото тяхната жизнена енергия е била свързана с Азерот. Убиването на Старите богове би означавало разрушаването на Азерот.
Затова Титаните просто затворили Старите богове и назначили пазители, защото знаели, че Старите богове няма да скучаят през цялото време и ще се опитат да се върнат на Азерот. Някои от тези пазители ние вече познаваме – драконите-аспекти. Това са: Ноздорму, пазител на времето, Малигос, пазител на магическите сили, Алекстраза, пазителката на живота, Изера – пазителка на мистериозния реалм на Изумрудените сънища и Нелтарион – пазител на Земята.
Старите богове наистина не скучаели и намерили начин да покварят един от драконовите аспекти. Нелтарион, пазителят на Земята, бил много мъдър дракон и всички на целия Азерот го обичали. Случило се така, че докато дълбаел надълбоко под повърхността на света, той наближил реалма на затворите, където са Старите богове. Те започнали да му шепнат в съзнанието най-различни неща: като това, че другите дракони заговорничат срещу него, че няма никакви приятели на света. Като резултат Нелтарион полудял и трябвало да измисли начин, по който да се отърве от останалите дракони. Накрая той създал артефакта Драконова душа – и успял да убеди всеки един от останалите дракони – Малигос, Алекстраза, Изера, Ноздорму да даде от жизнените си сили в Драконова душа – под предлог да използват Драконовата душа като оръжие срещу нахлуващите демони на Азерот, които са повикани от тогавашната цивилизация на Империята на нощните елфи...
Именно тогава Нелтарион извършва своята измяна и използва магическото си оръжие Драконова душа не просто срещу демоните, а срещу всички същества на Азерот и срещу останалите дракони. Именно тогава Нелтарион загубва това благородно име и се превръща в аспекта на смърттта – Детуинг.... Последващата история е ясна – демоните са победени със съвместната усилия на останалите дракони (без Детуинг), нощните елфи и техните помощници – ъртените и таурените... Кладенецът на Вечността, извор на магическа енергия за тогавашните елфи, експлодира към края на тази война и демоните, които са се опитвали да ползват този кладенец като портал към Азерот, никога не успяват да достигнат до него... Така първоначалният континент, съществувал на Азерот, се разпаднал на три големи части – Нортренд (на север), Източните кралства и Калимдор... А между Източните кралства и Калимдор било Великото море, с огромен водовъртеж в центъра – Маелстрьом – където някога се намирал Кладенеца на вечността.
А що се касае до Драконова душа, останалите аспекти направили такова заклинание, което предпазвало Детуинг (бившия Нелтарион) да се доближи до артефакта... Историята през следващите столетия продължила относително кротко, без много намеси от Старите богове и тяхната марионетка – Детуинг...
Денят на дракона – книгата на Ричард Кнаак, публикувана през 2001 година
Едва близо 10 000 години по-късно Детуинг отново започнал да прави своите поразии. Тогава вече съществували седемте кралства на хората, обединени под името Алианс на Лордерон... Обединените кралства вече успели да победят нахлулата Орда от орки, но част от орките не били избити... Някои от тях били оковани в концентрационни лагери, докато други – като тези от клана Драгънмоу продължавали да плашат Алианса... По някакъв начин орките от клана Драгънмоу пленили кралицата на червените дракони – пазителката на живота, Алекстраза. По какъв начин станало това? Оказало се, че орките просто попаднали на отдавна изгубения артефакт Драконова душа (която историята години по-късно нарекла с още едно име - Демонична душа). И така, орките оковали Алекстраза, и я държали в бившата крепост на джуджетата – Грим Батол.
Драконова душа
Uploaded with
ImageShack.usВ същото време Детуинг се опитал да манипулира така наредилите се събития за свои собствени цели – унищожаването на света. Първо, той успял да се преобрази под формата на човек – Давал Престор. Давал Престор бил представен като благородник, от кралско потекло, и потенциален претендент за престола на Алтерак (едно от седемте кралства, което малко преди Втората война се отцепва от Алианса заради предателството на тогавашния крал – крал Перинолд)... Лорд Престор (всъщност Детуинг) омайва главите на тогавашните лидери на Алианса и ги принуждава да му поднесат Алтерак на тепсия...
Едно от човешките кралства – Даларан, кралството на магьосниците, обаче не се поддава на манипулациите на Престор... Магьосникът и един от лидерите на Даларан – Крас, който всъщност е червен дракон под прикритие и съпруг на окованата Алекстраза, разбира, че Давал Престор не е никой друг освен Детуинг. Крас изпраща към Грим Батол магьосника Ронин, който със своята позната и пазителка – елфата Вереена – успяват не просто да разбият пъклените планове на Детуинг и да освободят Алекстраза... Ронин успява да унищожи артефакта Драконова душа!!! С това силите на останалите драконови аспекти – Изера, Ноздорму, Малигос и Алекстраза се завръщат и те повеждат битка срещу Детуинг, който избягва ранен към неизвестно място...
Оттам нататък вече знаете – това неизвестно място се оказва Дийпхолм, където Детуинг се лекува дълги, дълги години... преди да събере сили, много сили на Старите богове, и да се върне в Азерот с взрив, причинявайки Катаклизъм... който виждаме в World of Warcraft : Cataclysm…
Пещерите на времето – основно място, където ще се развива действието в пач 4.3 на Cataclysm!!!
Пещерите на времето – т.нар. Caverns of Time бяха представени като дънджъни в World of Warcraft: Burning Crusade. Те разкриват още една част от плана на Старите богове, които са създали Драконите на Безкрайността и се опитват да прецакат един от най-чувствителните елементи на съвременната история от Warcraft Вселената – посоката и същността на времето. Тези дракони правят саботажи в няколко ключови момента на историята. По време на Burning Crusade ние вече предотвратихме опита да се провали бягството на Трал в Escape from Durnholde Keep… Предотвратихме и опита на тези дракони да предотвратят отварянето на Dark Portal в дънджъна Black Morass. В Wrath of the Lich King ние пък се опитахме да предпазим историята на принц Артас от разрушаване – в дънджъна The Culling of Stratholme…
В пач 4.3 Caverns of Time са в центъра на вниманието!!! Първите два от дънджъните , които предшестват големия рейд (raid) – Dragon Soul са именно от Caverns of Time… Ако правим аналогия с Wrath of the Lich King – предварителните дънджъни, преди събитията в Icecrown Citadel са – Forge of Souls, Pit of Saron, Halls of Reflection, и едва след тяхното завършване се препоръчваше на хората да ходят в Icecrown Citadel…
В Cataclysm нещата са подобни... Ние ще имаме три малки дънджъна, аналози на FOS, POS и HOR…
Това са: End Time, Well of Eternity и Hour of Twilight. Те са дънджъни за 5 души... След тяхното приключване играчите ще ходят в Dragon Soul – raid който ще съществува в две форми – от 10 души, или от 25 души...
Да разгледаме дънджъните по отделно:
Dungeon от 5 души – End Time (Caverns of Time)
Големите драконови аспекти – Алекстраза, Ноздорму, Изера и Калекгос (наследникът на Малигос) осъзнават, че победата над блудния брат Детуинг ще бъде много трудно... За да могат да победят Детуинг, те ще имат нужда отново от творението Драконова душа, което притежава огромна мощ. Проблемът е следният: Драконовата душа (Демоничната душа) е унищожена преди години, още когато през 2001 бе публикуван „Денят на дракона” на Ричард Кнаак!!! Така играчите ще трябва да помогнат на драконите, като върнат при тях обратно Драконовата душа – но това ще стане от алтернативен момент в миналото...
За съжаление обаче се оказва, че някакво събитие в бъдещето пречи на играчите да се върнат в миналото поради едно събитие, което се случва в бъдещето. Така по време на този първи дънджън ние ще отидем не в миналото, а в едно възможно бъдеще. End Time ще разкрие пред нас, играчите, това, което би станало със света, ако Детуинг не бъде спрян... End Time представлява момент от едно далечно алтернативно бъдеще, в което Азерот е разрушен от Детуинг:
Скрийншот от разрушения свят на Азерот в това алтернативно измерениеUploaded with
ImageShack.usСветът на End Time ще е страшен. В него няма да е останало нищо живо... Няма да има растителност. Няма да има живот. Всички дракони-пазители, и дори Детуинг, ще са измрели, победени от собствената си мощ. В този страшен свят ще просъществуват само немъртвите от Scourge и Драконите на Здрача... Както и драконите на Безкрайността...
По време на този дънджън ние ще се сблъскаме с три боса. Два от тях ще бъдат избрани на случаен принцип от списък, който включва призраци на отдавна загинали лидери на Алианса или Ордата. Ние ще се сблъскваме с : призрака на Бейн Блъдхуф (настоящия лидер на таурените), призрака на Джейна Праудмуър (владетелката на човешкото кралство Терамор), призрака на Силванас Уиндрънър (владетелката на немъртвите от Ордата) и призрака на Тиранде Уиспъруинд (владетелката на нощните елфи). Тези призраци от бъдещето са останките от изтормозените лидери, които дори и в смъртта си се измъчват от вината, че не са успели да спрат Детуинг...
И така... ние ще бием два от призраците на тези лидери, избрани на случаен принцип...
Третият бос ще представлява драконът на Безкрайността Мурозонд, който пречи на това на героите да се върнат в миналото...
В общи линии End Time представлява възможното бъдеще, което очертава Азерот, ако Детуинг не бъде победен... End Time представлява бъдещето, което играчите в World of Warcraft: Cataclysm ще се опитат да го предотвратят!!!
Dungeon от 5 души – Well of Eternity (Caverns of Time) След кратката разходка в бъдещето, време е на играчите да се върнат доста назад в миналото – преди 10 000 години, в пика на империята на нощните елфи и в разгара на войната срещу демоните от Пламтящия легион!!! По-точно – ние ще бъдем върнати в момента преди разрушаването на първоначалния континент и преди избухването на Кладенеца на вечността. Именно там ще вземем Драконова душа (Демонична душа)...Но не и преди да се сблъскаме с няколко силни боса – последните от които ще са Манорот и капитан Варотен. Ще видим още и кралица Ажара, легендарната владетелка на тогавашната империя на нощните елфи... както и вероятно града-столица – Зин Ажари...
Ние като играчи също така ще помагаме на елфите Тиранде и Малфюриън, които са още млади, но вече се очертават като знаменити лидери на съпротивата срещу дуемоните на Пламтящия легион.
Dungeon от 5 души – Hour of TwilightСлед като пътешествията през бъдещето и миналото са приключили и Драконова душа е върната в съвременен свят, тя попада в ръцете на Трал, бившия боен вожд на Ордата... Последният дънджън от 5 души включва съпровождането на Трал и Драконовата душа до храма Уайрмрест, където ще започне последната битка срещу Детуинг... За съжаление обаче се случва нещо доста неприятно – Уайрмрест е под обсада от силите на Култа на Здрача... Айде сега да познаете от един път на кой се пада честта да побеждава тези сили, че да може Трал да стигне с Драконова душа безопасно до Уайрмрест... Жокер: на 1 добър танк, на 1 добър изцелител и на още трима хора с добри магии да удрят лошите ...
Оказва се, че вражеските войски на Култа на Здрача се командват от един човек, за който никой не е предполагал... Това е Архиепископ Бенедикт, върховен глава на Църквата на Светлината в Стормуинд!! Именно той е човекът, който се появява в книгата на Christie Golden - Thrall: Twilight of the Aspects като мистериозния Баща на Здрача!!! Този предател, този бивш лидер на църквата в Стормуинд, сега желае само унищожението на Азерот и представлява финалния бос в Hour of Twilight…
Uploaded with
ImageShack.usГолемият raid – Dragon Soul – 10 или 25 душиЕто това ще бъде грандиозният финал на World of Warcraft: Cataclysm, който ще завърши с победа над Детуинг и спасяването на Азерот от него... Победата над Детуинг ще бъде може би най-епичната битка, пред която играчите ще се изправят изобщо!!!
В началото на рейда ние ще видим, че храма Уайрмрест е напълно обсаден от силите на Детуинг. Първият бос, с който ще се сблъскаме, е Морчок – който е земен елементал. След него играчите ще трябва да вземат един артефакт, който се нарича Ирис на Фокусирането. Така драконовите аспекти- Калекгос, Изера, Ноздорму и Алекстраза ще могат да фокусират всичките си сили в Драконова душа...
Следващият бос ще бъде Хагара, една немъртва, бивша поклонничка на Силванас, но вече служеща само на Детуинг. По-нататък ще се сблъскаме с Ултраксион – огромен дракон на здрача.
Едва след това събраната сила от останалите аспекти в Драконова душа ще бъде насочена към Детуинг. Този, който ще свърши трудната задача, ще е бившият боен вожд на ордата – оркът Трал... Трал с помощта на Драконова душа ще успее да нарани Детуинг, който ще се уплаши и ще полети към морето, към Маелстрьом, за да се скрие отново в леговището си Дийпхолм...
Но историята от „Денят на дракона” няма да се повтори и Детуинг няма да бъде оставен да избяга. Играчите от рейда ще бъдат прехвърлени на въздушен кораб, където ще отлетят към Детуинг...
Следва много трудна част. Играчите ще се срещнат с Детуинг в рамките на няколко фази... Те ще трябва да скачат върху неговия гръб и да разрушават бронята му, като така помагат на Трал да го обстрелва с Драконова душа. Това няма да е лесно – драконът ще се мята, а от неговата кръв ще излизат някакви чудовища, които постоянно ще атакуват играчите... След това Трал ще го удари критично по начин, по който Детуинг ще пада към Маелстрьом с катастрофална скорост...
Но това няма да го убие... Следващата част от рейда ще включва играчи, които ще са разположени на островчетата около Маелстрьом и те ще атакуват неговите лапи, опашка и други придатъци... По-късно играчите ще трябва да помагат на драконовите аспекти по избор – някои ще трябва да изберат да помагат на Алекстраза, други на Ноздорму и т.н...
И, разбира се, Трал също ще е там и ще помага за последната битка...
Малко неща се оповестяват от Близард относно този последен етап на битката срещу Детуинг... Единственото, което компанията оповестява, е следното: рейдът ще бъде епичен! Битката ще бъде запомняща се, трудна и вълнуваща...
Но това, което се знае със сигурност е, че ако искаме да победим Детуинг – ще трябва да сме сериозни. Рейдът трябва да бъде много добре организиран, лидерът – да познава тактиките – а играчите – да слушат.
Нещо, с което много от нас не могат да се похвалят.
Автор: Светослав