Естеството на играта е такова, че е добре да има приблизително еднакъв брой играчи от двете фракции. Когато си нов и все още не принадлежиш на нито една "кауза", когато тъкмо си приключил регистрацията си и трескаво създаваш първия си герой, можеш да забележиш определено най-важният фактор, който дава трудно преодолим авантаж на Алианса- а именно расите:) При тях са хората (над 40 процента от новодошлите в света на играта неизбежно ще предпочетат човешката раса, тъй като най-лесно се самоинициират с нея), спиритуалните елфи, гномите, джуджетата- накратко всички, които във фентъзи романите са третирани като добри. Същевременно при хордите са всички лоши- осъдените още от професор Толкин орки и тролове, еквивалентните на зомбита немъртви... Бих искал да кажа, че таурен са глътка свеж въздух в това отношение, но уви не са- литературно и митологично те съответстват на Минотавъра... И ето, че се оказва, че за да се постигне равновесие между броя на играчите е нужно не само да се компесира липсата на човешка раса при едната фракция, а и да се тушира ефективно лошото литературно и съответно кино реноме на Хордата.
Лъскавите блъд елфи не могат (а и не трябва) да компенсират адекватно неравния старт... Необходимо е много повече и в този смисъл е напълно нормално Хордата да бъде фаворизирана от Близард. Всички разноцветни, зъбати и рогати раси, които принадлежат към нея,се нуждаят от герой, който да спаси света и който могат гордо да следват, нуждаят се от победи, които киното и литературата все още не са им дали ( а и вероятно никога няма да им дадат), нуждаят се от... достойнство... За равновесие говорим, но ето, че за да го има, е напълно нормално сценарият да бъде подготвян така, че вятърът гордо да развява знамената на Оргримар
Браво на екипа на Близард, че е съзрял това и, че не се влияе особено от константните, но общо взето незадълбочени оплаквания:)