Така от много време насам хората се чудят и се вайкат ArP , работи или не.Постоянно съм питан от различни играчи по темата.Понеже не бях компетентен разчитах на мнението на другите хора и им отговарях по следният начин "Според някой работи , според други не.".Обаче вчера се заговорих с Typhon (Човекът наистина е запознат с емулаторите и това как трябва да работи дадено нещо) и ми разясни горе долу за какво става въпрос , дори ме насочи към сайтове в , които да погледна формули , изчисления , etc ...
В началото ми беше малко трудно да разбера всичко но пробвайки върху играч и следейки дума по дума от текста разбрах формулата.
Сега ще ви обясна как работи и , че работи при нас!С формулите , които доказват това и скрийнове.
Така взимаме холи паладин (аз си избрах Quelthalash)
Статове -
Армор : 25237 или равен на 62,14% Physical Damage Reduce.
Резайлънс : 1334 или равен на следното
Reduces cance to be critically hit by 14.15%
Reduces the effect of mana-drains and the damage of critical strikes by 31.13%
Provides 28.30% additional damage reduction against all damage done by players and their pets or minions.
До тук добре имаме желаният паладин за тест , сега ни остава воин.Това съм аз (Sunwalker).
Статове -
DMG per hit : 2107 - 2577 или средно ~2350
Attack power : 4547
Armor penetration : 0
Окей продължавам.
Взимаме средният DMG per hit (2350)
Събираме общият абсорб на паладина от резайлънс и армор (28,30% + 62,14% = 90,44%) или формулата за изчилсение в случаят би била следната.
~2350 х 0,9044 = 2125,34 (това е което трябва да абсорбира паладина)
~2350 - 2125,34 = 224,66 (това е DMG , които аз трабва да му бия)
Ето и малко снимки.
Виждате , че има разлика в цифрите между снимките и формулата.
Тя е :
~600/700 - 224,66 = 357,34/457,34Това ме навежда на мисълта , че или арморът не работи , както трябва , или резайлънса.
Това е друга тема вече.Ще продължа нататък.
Сега екипирам воинът си до ArP Cap (1400).
Ето и снимка :
Така сега ще обознача приложените цифри във формулите със символи.
Armor -
XДействащ армор -
YConstant(постоянно число) -
C което е = 15232.5
Повече инфо -
Computing the cap is a little tricky unless you are already familiar with how World of Warcraft armor works. There is an armor constant we’ll call C. C is derived as follows (in some pseudocode):
If (level<60)
C=400+85*targetlevel
Else
C=400+85*targetlevel+4.5*85*(targetlevel-59);
For a level 80 target, C=15232.5. For a level 83, C=16635.Така формулата е следната :
(X+C)/3= cap. Или в случая ще изглежда така :
(25237+15232,5)/3 = 13489,8333Сега тука е тънката част.Машината избира минималната стоиност от : Х (25237) и Cap. (13489,8333) , за да се разбере колко армор игнорираме на противникът.
Тя е 13489,8333.
За да разберем , колко армор игнорираме , взимаме минималната стойност избрана от машината 13489,8333 и я умножаваме с % ArP , с който разполага гереоят ни (60% , 70% , 85% ....)
В случая това изглежда така :
13489,8333 х 100% = 13489,8333За да разберем , колко действащ армор има таргета ни ще използваме следната формула :
X - Cap. = YИли това би изглеждало така :
25237 - 13489,8333 = 11747,167Сега как да разберем , колко % ще абсорбира 11747,167 армор.
Аз работих със този
ArP Calculator 11747,167 = 43,54 % Physical Damage Reduce
Вече ще ползваме формулите от по-горе за да изчислим точно колко щети трябва да нанасяме върху таргета си с намален армор.
Първо да съберем общият % на абсорбиране от резайлънс и армор
28,30% + 43,54% = 71,84%Вече гиър-нат с ArP items разполагам със среден DMG ~ 2548,5
~2548,5 x 0,7184 = 1830,8424~2548,5 - 1830,8424 = 717,6576Ето и снимки :
Както виждате тука има отново разлика от изчисленията , но поне доказва че ArP работи , защото е очевидно при горните скрийнове и долните.
Разликата в абсорбите тука е малко , но я има :
~1000/1100 - 717, 6576 = 282,3424/382,3424От сега нататък само да сте ми казали ArP не работи ! Вие тука си мислите , че като сте full Wrathful сетове и трябва да Onehit-вате...
Инфото е извзето от следните линкове :
http://www.wowwiki.com/Armor_penetrationhttp://www.wowwiki.com/Armorhttp://www.wowwiki.com/Damage_reductionhttp://www.wowwiki.com/Resiliencehttp://www.wowwiki.com/Combat_rating_systemhttp://www.wowhead.com/forums&topic=139546/calculating-armor-penetrationПомощен калкулатор
http://eu-warrior.com/arpen.html